Dlaczego Customer Experience jest ważne? Jakie są największe przeszkody we wdrożeniu i które marki są gotowe, aby je pokonać? O insightach dla Customer Experience opowiada Dominika Maciejak, trenerka specjalizująca się w handlu detalicznym.

Dlaczego założyłaś Skillpoint? Początkowo Skillpoint był moim miejscem w sieci, gdzie dzieliłam się swoimi spostrzeżeniami na temat retailu. Temat był i nadal jest dość niszowy. Blog stanowił swoisty notatnik, w którym zapisywałam wyniki moich obserwacji trendów i zjawisk na polskim rynku. Z czasem zaczął stanowić podstawę mojej specjalizacji i przerodził się w niezależny biznes, który przynosi mi wiele satysfakcji.

Jakie są największe problemy związane z customer experience w handlu detalicznym? Customer experience stało się modne. Największym moim zdaniem wyzwaniem dla organizacji, które chcą wdrożyć strategię customer experience jest zmiana mentalności.  Zgodnie z podstawowymi założeniami customer experience, to klient galerii powinien znaleźć się w centrum. Jakie konkretne działania należy podjąć? Do kształtowania strategii powinno podejść się jak do procesu. Należy pracować metodami i narzędziami współpracy, które działają na styku wszystkich działów firm. Liczą się autentyczne wartości i praktyczne rozwiązania. To dla wielu firm jest bariera nie do pokonania.

Co łączy twoich klientów? Czy są marki, do których ciężko się jest przebić? Pomagam moim klientom osiągać lepsze wyniki sprzedażowe, a to dzieje się na wielu płaszczyznach. Customer experience jest wielowymiarowe, co oznacza, że każdy projekt jest inny. Moich klientów łączy chęć doskonalenia się w obszarach związanych z czynnikiem ludzkim i duża świadomość biznesowa. W każdej branży znajdą się sceptycy. Jednak to nie zniechęca mnie do propagowania idei dostarczania doskonałych doświadczeń zakupowych. Customer experience jest nowym frontem budowania przewagi konkurencyjnej. Im szybciej marki to zrozumieją, tym lepiej zareagują na nieuchronne zmiany rynkowe.

Co najbardziej lubisz w swojej pracy? Wielowątkowość, zmienność, możliwość towarzyszenia klientom w ich rozwoju. Ja nie traktuję tego, co robię jak pracy. To moje hobby i źródło osobistej satysfakcji. Czuję, że wykorzystuję swoje najlepsze zasoby i każdego dnia dowiaduję się czegoś nowego.